MOZART 100 / ספידי שגב

נסו לדמיין את עצמכם רצים בתוך נוף מגוון עוצר נשימה של האלפים האוסטריים בתקופת האביב. מסביבכם ירוק עד של יערות צפופים  או מרחבים פתוחים ושרשרת הרים שנמשכת עד אין סוף עם אויר צלול ושקט מרגיע. כבר נשמע מפתה, לא?

אין ספק שאוסטריה היא גן עדן נפלא לספורט בחיק הטבע, על אחת כמה וכמה כשזה מגיע לריצה. זוהי סיבה בהחלט טובה לסמן כיעד את השתתפותכם במרוץ השטח המפורסם של העיר זלצבורג, אחת הערים היפות באירופה – Mozart 100. הוסיפו לכך את התפאורה ההררית, שחלקה נראתה על גבי מסכי הקולנוע בסרט "צלילי המוזיקה" והרי לכם חווית ריצה מושלמת.

לקראת השתתפותי ב Mozart 100, שיתקיים ב 16.6.18, בחרתי להתחרות במקצה 15 ק"מ של מרוץ הרי הגעש שהתקיים לא מכבר ברמת הגולן, כשלב הכנה. המרוץ התאפיין במסלול מגוון שכלל כבישי אספלט וכורכר, דרכי טנקים, סינגלים בין אבני בזלת וכמובן לא מעט עליות ובראשם הטיפוס להר בנטל. הנוף שמסביב היה עוצר נשימה ועטוף בירוק כמעט כמו באלפים. מזג האויר היה כמעט מושלם, לפחות במקצה שלי ולשמחתי גם השנה סיימתי על הפודיום. ליוותה אותנו הרצים תחושה של "כמו בחו"ל", גם מבחינת הנופים, תוואי המסלול וכמובן ההפקה המקצועית של מרתון ישראל. ההצלחה של האירוע משנה שעברה הצליחה לשלש את עצמה השנה וזה בהחלט הישג. סביבי היו לא מעט אנשים מאושרים ומאמין שנראה כמות גדולה יותר של רצים בפעמים הבאות. כעת, אחרי האופוריה של מרוץ הרי הגעש, הגיע הזמן עבורי להתמקד באירוע הגדול של Mozart 100  – יותר מרחק, יותר טיפוס, יותר טופוגרפיה ויותר ססגוניות!

 

 

 

 

 

 

 

זוהי השנה השביעית שבה מתקיימת התחרות הצבעונית והתוססת, המושכת אליה רצי עילית וחובבים מכל העולם. השנה יתקיימו לא פחות מ 9 מקצים, הכוללים שישה מקצים לבודדים ממרחקים של 13 ק"מ (מקצה כביש) ועד 103 ק"מ עם 4600 מטר טיפוס! בנוסף יתקיימו עוד שלושה מקצי שליחים. כך שכל אחד יכול למצוא את המשבצת המתאימה לו. אגב, למתחרים במקצי האולטרה (61 ק"מ ו 103 ק"מ) יש כמובן ניקוד עבור ה UTMB, ואין ספק שעיתוי התחרות עבורם בהחלט מהווה שלב הכנה חשוב. די במבט באתר וסרטונים ב You tube בכדי להתרשם שמדובר באירוע מאד ססגוני ומרשים. בהחלט שווה את המאמץ להיות שם ולחוות את החוויה.

 

 

 

במסגרת התחרות אשתתף במקצה ה 31 ק"מ, המכונה גם SCENIC LIGHT וכולל טיפוס וירידה של   + 1.142 m/- 1.373 m.

 

 

 

מניסיוני בתחרויות מסוג זה בארץ וגם בחו"ל, המספרים לא נראים מאיימים, עם זאת על פי מפת הטופוגרפיה (שימו לב, זה במיילים לא בקילומטרים) ניתן לראות שהטיפוס מתפזר על פני עליות קטנות רצחניות, מעין סוג של אינטרוולים.

לעומת זאת, הירידה הקשה ביותר מגיעה בק"מ ה 22 ונמשכת כ 5 ק"מ. חשוב להגיע בשלב זה מחודדים ומרוכזים לפני הירידה הגדולה עם כוח ברגליים. זה המקום שבו אפשר ליפול בגדול אם מגיעים עייפים מדיי. לא פחות חשוב לארגן את הכוחות מחדש מיד אחרי בכדי לעבור את המשוכה האחרונה – "השפיץ" ממש לפני סיום התחרות.

אגב, טיפ חשוב לכל מי שרץ בתנאים מסוג זה – לקראת התחרות לחזק את שרירי הארבע ראשי על מנת לעמוד בעומס המצטבר בירידה. במהלך הירידה לא להישען אחורנית ולנעול את הרגליים, במאמץ לבלום את המהירות. העונש לשרירי התאומים והגב יהיה עצום. מוטב להישען קדימה דרך האגן ואף לכופף מעט את הברכיים תוך כדי צעדים קטנים מהירים.

אז מה מצפה לי ב Mozart 100? נראה על פניו שהולכת להיות חוויה מרגשת כפי שמופיע בסרטון הבא 

לפרטים נוספים על  Mozart 100  

 

 

 

נראה שווה לא?

המשיכו לעקוב אחריי לקראת התחרות בעמוד הפייסבוק שלי

ספידי שגב אפלבאום, בן 48, מרעננה, מדריך ריצה מוסמך וינגייט המאמן קבוצות במסגרות שונות החל ממתחילים ועד מרתוניסטים. לספידי שגב ניסיון של 20 שנים בתחרויות ריצה ובעבר כרוכב עילית כביש ושטח. כיום מתמחה בריצות שטח טכני למרחקים של עד מרתון. מידע נוסף אודות ספידי שגב באתר www.speedysegev.co.il