11 טיפים להשגת בטן שטוחה

להשגת בטן שטוחה דרושים שני דברים – מזון נכון וגישה נכונה.

בטן שטוחה ושרירית היא מטרה שרבים מאיתנו שואפים להשיג אבל היא איננה קלה.

לא מעט אנשים סובלים מהאזור המרכזי בגוף האדם – הבטן.

השומן הבטני מצטבר בחשאי והוא עיקש מאין כמוהו. שומן זה הוא הקטלני ביותר ותורם יותר מכל סוג שומן אחר בגופנו לסיכון מוגבר למחלות לב, סוכרת ומחלות כרוניות.

אז איך להתחיל?

לפני הכל גישה נכונה: דאגו שאתם ישנים מספיק שעות בלילה מחקר מאוניברסיטת שיקגו מראה כי אלה שישנים 7 שעות או יותר בלילה פחות רעבים ופחות צוברים שומן מיותר.

תבינו תחילה שתזונה הינה המרכיב החשוב ביותר להשגת בטן שטוחה.

אם אתם צורכים קמח לבן? משקאות מוגזים? מזונות שמכילים כמויות גבוהות של נתרן?

אם אתם מוסיפים המון מלח לארוחה שלכם…?  הגיע הזמן לוותר.

 

11 טיפים להשגת בטן שטוחה

1.וודאו שאתם מבצעים פעילות אירובית לפחות 3 פעמים בשבוע למינימום 30 דק.

במחקר של אוניברסיטת דיוק מצאו כי פעילות אירובית היא היעילה ביותר בשריפת השומן בבטן. למעשה, אימון אירובי שורף 67% יותר קלוריות מאשר אימון התנגדות או שילוב של השניים, על פי המחקר.

2.נקו את הבית והדקו את שרירי הבטן תוך כדי הפעולה.

3.איכלו יותר סיבים

אפשר לזרז את מעבר המזון במעי בעזרת סיבים תזונתיים, נוזלים ופעילות גופנית. כמות הסיבים המומלצת ביום היא 25 גרם לנשים ו38- גרם לגברים, ואפשר להגיע אליה על ידי אכילת דגנים מלאים, כחמישה ירקות, שלושה פירות, אגוזים וזרעונים.תוכלו לסייע למעבר המזון גם בעזרת מזונות שמזרזים את העיכול, כמו קיווי, סלק אדום, שזיפים מיובשים, תאנים מיובשות ותמר הינדי.

4.ותרו על מלח יותר מדי מלח יגרום לכם לצבור יותר נוזל, שיתרום למראה נפוח .

5.תוסיפו אבוקדו. חצי אבוקדו מכיל 10 גרם של חומצות שומן חד בלתי רוויות, שיכול להדוף את השומן בבטן .

6.ותרו על משקאות מוגזים וכן גם סודה. אותם גזים תורמים למראה ולהרגשה נפוחה בבטן.

7.ותרו על אלכוהול. צריכת אלכוהול יכולה להעלות את רמות הקורטיזון בגוף ובכך לתרום לשומן הבטני.

8.הוסיפו פירות ים טריים לצלחת שלכם סלמון ודגים שומניים אחרים עשירים בחומצות שומן אומגה3.

9.הזהרו מקטניות

מוצרי סויה, חומוס, עדשים, אפונה, פול או מש חשובים מאוד לבריאות, אבל סיבי הקטניות שבהם עלולים להגביר את נפיחות הבטן.

נסו להימנע מקטניות לתקופה כלשהי, ומדי שבוע החזירו לתפריט קטנית אחת תוך מעקב אחר תגובת הבטן.

10.היזהרו עם ירקות ממשפחת המצליבים

כרוב, כרובית, צנון, צנונית, ברוקולי, קולרבי ולפת. מצד אחד הם בעלי תכונות ריפוי וחיזוק המערכת החיסונית, אך מצד שני הם עלולים לתרום לנפיחות הבטן. נסו גם כאן להימנע מהירקות האלה לתקופה מסוימת, והחזירו אותם לתפריט אחד-אחד בהדרגה תוך מעקב אחר תגובת הבטן.

11.שילוב של אכילת מזונות אנטי-מיקרוביאליים, כמו שום, אורגנו, זעתר וכורכום, לצד איזון חיידקי המעי

הפרוביוטיים על ידי מזונות דלי לקטוז מועשרים בחיידקים פרוביוטיים, או נטילת קפסולות חיידקים פרוביוטיים ותוספת אנזימי עיכול בכל ארוחה – כל אלה ביחד יכולים לתרום בדרך מהירה להשטחת הבטן.

 

עינת-סולטן-1-מטבחעינת סולטן

מאמנת כושר

ומדריכה לאורח חיים בריא

לכל הכתבות של: עינת סולטן

לדף הפייסבוק: עינת סולטן



																
				

תגובה אחת

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגב

    2

השארת תגובה