10 דרכים להרגיע את השרירים לאחר אימון.

1. נשימה

נשמו נשימות עמוקות ואיטיות, פנימה והחוצה כשאתם נושפים דמיינו את כל המתח והאנרגיה השלילית נעים באיטיות מהגוף שלכם.

דרך זו תסייע  לכם להגביר את  המודעות של גוף-נפש, להתמקד באנרגיה שלכם על הרפיית שרירים.

2. מתיחות

מומלץ לבצע את  תרגילי המתיחות  מיד לאחר האימון כאשר השרירים שלכם חמים ביותר והגוף גמיש.

מומלץ להחזיק כל מתיחה  15 עד 30 שניות.

דוגמאות למתיחות:

שריר ירך מתיחה: לעמוד או לשבת ולנסות לגעת באצבעות.

מתיחה הארבע ראשי: כיפוף רגל אחת בברך ולהחזיק את הרגל שלך. מאחוריך, לאט לאט למשוך את הברך לאחור.

שרירי הבטן האלכסוניים : עמדו עם רגליים בפישוק ברוחב הכתפיים, תתכופפו לצד אחד, מתחו את היד למטה לצד הנגדי של הרגל שלכם, וחזרו על הפעולה בצד השני.

שריר התאומים: למצוא מדרגה  מוגבהת מניחים את  כף הרגל  ואז את החצי הנתלה משאירים משוחרר. לאחר מכן, מעבירים את המשקל על הרגל , להוריד את העקב  עד ששריר התאומים מרגיש משיכה קלה.

עינת סולטן - מתיחות 1

3. שינה טובה – שינה מספקת התחדשות ומנוחה שלה זקוקים השרירים. זלזול בזמן השינה מקטין את קצב החלמתו ומגביר את רמות הלחץ בגוף, (עקב שחרור מוגבר של קורטיזול) והשרירים נשארים מתוחים.

השתדלו לישון  שבע שעות שינה בכל לילה.

4. עיסוי –
עיסוי רקמות עמוק יגיע לאותם סיבי השריר שאנחנו לא מסוגלים להגיע אליהם.

מומלץ אחת לשבוע ביום המנוחה להתמקד בהרפייה ועיסוי.

5. סאונה וחדר אדים –
חום הגוף מגדיל את מחזור הדם ומעביר יותר חמצן וחומרים מזינים לשרירים .

ההמלצה – לאחר האימון כנסו לסאונה או חדר אדים למשך 10-15 דקות .

6. מדיטציה –
למצוא אזור חשוך, שקט, לשבת או לשכב על הגב, להתרכז בנשימות.

נסו להירגע לחלוטין.

7. תה ירוק
תה ירוק מכיל מספר חומרים נוגדי חמצון  שמחסלים רדיקלים חופשיים בעלי השפעות מזיקות על הגוף.

ההמלצה – כוס או שתיים של תה ירוק בתזונה היומית.

8. דיקור סיני –  ירפה את השרירים.

9.  קרדיו בעוצמה נמוכה –
דרך מצוינת להירגע, ולשחרר את השרירים. פעולה זו תסייע להגדיל את מחזור הדם, תגביר ותשפר את התאוששות השריר ומניעת הקשיית שרירים.

נסו ללכת על ההליכון או רכבו על אופניים ברמה קלה למשך 10-15 דקות.

10. מגנזיום
תוסף תזונה שמסייע בהתאוששות השריר. מזונות עשירים במגנזיום, כאורז חום, תרד, שקדים, בוטנים.

הצריכה המומלצת 400 מ"ג  מדי יום.

עינת סולטן
עינת סולטן

עינת סולטן

מאמנת כושר

ומדריכה לאורח חיים בריא

 

 

https://m.facebook.com/einatsultanfitness/?locale2=he_IL

																
				

השארת תגובה