תועלות של ההליכה הנורדית

אנו משלבים מקצה הליכה נורדית במרוץ טיפוס חרמון שיערך ב 29.7.16 בעקבות כך החלטנו לרכז לכם "9 תועלות של ההליכה הנורדית" מטעם ביה"ס הישראלי להליכה נורדית. 

הליכה נורדית - איציק לוי

1. הליכה נורדית, מגדילה את צריכת האנרגיה/ הקלוריות בערכים שנמדדו מחקרית, בין
20% – 40% ואף יותר מאשר בהליכה רגילה, זאת כתוצאה מגיוס של כ – 90% מקבוצות
השרירים בגופנו, ובעיקר שרירי פלג הגוף העליון כמובן.
2 . ספורטאים בכושר טוב, שרוצים להעלות את דופק המטרה מבלי לעבור לריצה, מקבלים
מענה טוב בכך שההליכה הנורדית מאפשרת להשיג מטרה זו תוך כדי הקטנת הסיכון לנזקים
במפרקי הגפיים התחתונות ועמוד השדרה כולו.
3. ההליכה הנורדית משפרת את סיבולת לב ריאה, תפקוד מערכת הדם והנשימה, –
וסיבולת השריר עקב הגדלת העצימות.
4 . השפעה לטובה על שיפור הקואורדינציה בין הגפיים ועל היציבות/שיווי משקל הדינמי.
5. משפרת באופן משמעותי את התנועתיות בפלג גוף עליון וכתוצאה מכך מפחיתה את
העומסים ומקלה על ליקויים קיימים בצוואר וחגורת הכתפיים.
6 . טכניקת ההליכה מתאימה לאוכלוסיות בעלות מגוון יכולות ברמות כושר גופני שונות.
מאחר ורמת המאמץ נקבעת ע"י המתאמן: מידת הפעלת הכוח בלחיצה על המקלות, הדבר
מאפשר אימון קבוצתי משותף לאוכלוסיות בעלות יכולת גופנית שונה.
7 . ההליכה עם המקלות מפחיתה עומס על מפרקי גפיים תחתונות בגלל חלוקה מחדש של
העומס על 4 הגפיים.
8. ההליכה עם מקלות בולמת ומפחיתה את עוצמת הזעזוע בעת נחיתת העקב בקרקע
במהלך ההליכה.
9 . הלחיצה על המקלות מעל עוצמות מסוימות מאפשרת עבודת כוח מוגברת, וגורמת
לשמירה של גודל מסת השריר ואפילו עשויה להגדילה במעט.

logo-ecogym new new