על הרגלים גרועים ועל תפוחים

מאת: עינת סולטן

אימון כושר אשר קובע את רמת הבריאות הגופנית שלכם, אינו מיועד לחדרי כושר בלבד. הכוונה לתנועתיות ותשומת לב לגוף לאורך היום כולו, בין אם מדובר בחדר ההלבשה, בבית, מה שאתם אוכלים, שותים ואפילו ההיגיינה שלכם.

הנה 6 הרגלים גרועים שכדאי להפסיק, בשביל הבריאות שלכם:

  1. לוותר על מתיחות אחרי האימון

מעבר ממצב בו הגוף שלכם חם מהאימון למצב בו הגוף סטטי וקר זה לא להיט – אם אתם לא רוצים שחומצות החלב יתרכזו בשרירים שלכם ותישארו תפוסים ודואבים, כדאי לכם לעשות מתיחות ולתת לגוף להתקרר בהדרגה. אל תמהרו לסיים את האימון וללכת הביתה, תפסו לכם מזרן ובצעו מתיחות לכל הגוף. הקפידו להישאר בכל מתיחה סטטית למשך 10-30 שניות – תלוי ברמת היכולת שלכם. ללא כאב.

  1. להישאר בבגדים המיוזעים שלנו אחרי האימון

אתם אמורים להרגיש לא בנוח עם הבגדים שלכם בגלל הרטיבות או בגלל הריח, אבל אם גם זה לא משכנע אתכם, תחשבו על העור שלכם. ברגע שאין אוורור לעור, הזיעה מצטברת וחוסמת את הנקבוביות, מה שיכול לגרום לפצעונים וזיהומים בעור.

  1. לאכול יותר מדי חלבון

שרירים עשויים מחלבון, אז אם אתם רוצים שרירים גדולים יותר, אתם צריכים לאכול יותר חלבון, לא? אז זהו שלא. ברגע שאתם אוכלים יותר חלבון ממה שאתם צריכים, החלבון הנותר הופך לקלוריות שהגוף שלכם אוגר. אם אתם מתאמנים מן השורה, כלומר, לא מתאמנים אולימפיים או לספורט תחרותי, אין צורך למהר לאכול אחרי האימון ולהעמיס בחלבונים,ישנה כמות חלבון מוגבלת שהגוף שלכם יכול לספוג, וכאשר אתם מעמיסים על הגוף עודף חלבון אתם גורמים לעומס על הכבד שלכם ועל הכליות – מה שיגרום להם לעבוד קשה במיוחד על מנת לפרק ולפנות את החלבון העודף. כדי להימנע מהשמנה ואכילה של קלוריות מיותרות, אל תאכלו יותר מדי אחרי האימון, אפילו אם אלו חלבונים.

  1. לא לשתות אחרי האימון

בזמן אימון ארוך אנחנו מאבדים הרבה נוזלים, לכן מאוד חשוב לשתות אחרי ולהחזיר לגוף את הנוזלים שאיבדנו.כנראה שאם הזעתם המון – למשל, אם האימון היה אינטנסיבי או ארוך, כמו ריצה או אופניים, חסרים לכם מלחים לכן, כדאי לכם גם לאכול פרי או משהו מלוח.

אפשר גם לשתות משקה ספורט מיוחד שמכיל אשלגן, נתרן ומגנזיום ומחוזק במלח, או משקאות אחרים שיכילו סידן, אבץ ומגנזיום- משקה איזוטוני שמכיל בין 200- 300 קלוריות.

IMG_2243

  1. לא לנוח מספיק

אתם אוהבים להתאמן ובוער לכם ללכת לחדר הכושר בכל שעה פנויה שיש לכם ביום. אבל נחשו מה, אם לא תנוחו ותתנו לעצמכם זמן להתאושש מהאימון, אתם יכולים לפגוע בעצמכם. זה יכול להתבטא בעייפות כללית, חולשה ואפילו פציעות. אם אתם רוצים לשמור על ההישגים שלכם מהאימון תמשיכו עם אימונים אינטנסיביים, אבל עשו אותם בתדירות נמוכה יותר.

  1. לנוח יותר מדי מצד שני

אם לא תתאמנו בתדירות מספקת, יהיה לכם מאוד קשה להגיע לתוצאות. גם כשאתם נחים, אתם עדיין יכולים להיות פעילים פיזית. מנוחה מהאימון האינטנסיבי שלכם יכולה להיות גם הליכה או ספורט מתון יותר מהאימון הקבוע שלכם או לשחק בספורט המועדף עליכם.

IMG_2228

וקצת על תפוחים:

הנשנוש הזה לא משמין ומכיל 55 קלוריות בלבד.

כולנו מכירים את האמירה:

"An apple a day keeps the doctor away "

  • תפוחים מנקים את הדם
  • הם מנקים את השיניים ומפנים פסולת מהמעיים
  • תפוחים מנקים ומחזקים את המערכת הלימפתית ומכילים חומרים שמגבירים את ספיגת הברזל בגוף
  • תפוחים מורידים את רמת הכולסטרול בדם
  • רוב הויטמינים נמצאים בקליפת התפוח, לכן ממליצים לאכול תפוחים עם קליפתם
  • בגרעיני התפוחים נמצאים חומרים המונעים התפתחות סרטן
  • לתפוחים יש השפעה מיטיבה על אסתמה
  • אכילת תפוחים מומלצת לאנשים שסובלים מאנמיה, לחץ דם נמוך, אבנים בכליות, השמנה, דלקת פרקים, חומציות נמוכה בקיבה, מערכת חיסונית חלשה.

הידעתם? בתפוח עץ חמוץ ומתוק יש בדיוק אותו מספר קלוריות ותכולת סוכר.