מכונת השיווק… לקראת הוצאת הספר של עפר לנדוי

מרתון השיווק

עפר לנדוי אוהב להציב לעצמו אתגרים. אחרי שצלח את המרתון המדברי, החליט לצאת למירוץ של חייו ולהגשים חלום – לכתוב ספר על שיווק לעסקים קטנים, ולממן אותו באמצעות קמפיין הד סטארט.

 

ביציאה מתחנת הריענון של הקילומטר ה -30, בצומת השבילים של נחל רודד, אני מתחיל ליהנות מהדרך. תחושות הקושי והעייפות שגרמו לי רק כמה דקות לפני כן להטיל ספק ביכולתי לסיים את המרתון, מתחלפתו בתחושה חזקה של ניצחון. אני מרגיש כבר את קו הסיום ואומר לעצמי "5 דקות יותר או פחות, ריצה רצופה או פה ושם הליכה – אין שום ספק שהמרתון הזה בכיס שלי".

את הספר מכונת השיווק כתבתי מהר יחסית. כמה חודשים של ויתור על השינה של שבת בצהריים, כמה ימים של לקום שעה קודם (גם ככה אני קם מוקדם), ועוד כמה אירועי טעימות של יין ואימונים שנדחו, וכתב היד של הספר היה מוכן. מכאן, הדרך לפרוייקט מימון המונים בהד סטארט היתה קצרה. שתי מטרות מרכזיות הובילו אותי להד-סטארט –  האחת היתה הצורך האמיתי במימון הוצאת הספר, והשנייה היא ההזדמנות להשתמש בגיוס בתור מנוף שיווקי עצום.

אז עכשיו, רגע לפני ה100% ועשרה ימים לסוף הקמפיין, אני מרשה לעצמי לחלוק איתכם שני טיפים. קודם כל, מי שיוצא למרתון גיוס המונים –  תתכונן. תתכונן בצורה הכי טובה ומדוקדקת שאתה יכול.  והטיפ השני – קח בחשבון שהמציאות בשטח היא בלתי ניתנת להכנה, לא ניתן לצפות אותה או להתכונן לקראתה. איך שני הטיפים מתיישבים זה עם זה? נסו לדמיין הגעה לריצת אולטרה בפסגות של אירופה, אחרי חצי שנה של הכנה, כאשר דווקא באותו יום יש שרב קיצוני וחריג. המנשא שלכם מלא בוויסקי במקום מים, ושממש לידכם רצה הולנדית חיננית, בשבילה זה נראה כמו ריצת בוקר בפארק.

פרויקט ההד סטארט של מכונת השיווק נמשך 44 ימים, והיעד שנקבע הוא 60,000 שקל. חמישים האחוזים הראשונים הגיעו יחסית בקלות. אם אתה אדם חברותי יחסית, עם משפחה ישראלית ממוצעת ובסיס של לקוחות וקולגות, לא צריכה להיות לך בעיה עם "חצי מרתון" של מימון המונים. הבעיה מתחילה אחרי שעוברים משהו כמו 10 ימים והפרויקט נכנס לשגרה, שלא לומר תרדמת. הקרובים והחברים תמכו, המעגל השני והשלישי שמעו ואפילו קבלו תזכורת, והפרויקט ואתה נכנסים  למלכוד. חולף יום ועוד יום, וההתקדמות מינורית. זה לא מספיק קרוב לסיום כדי שתייצר תחושה של דחיפות ובכלל – איך הגעת למסקנה שכל מי שאי פעם הכרת חייב לתמוך בך, רק בגלל שהחלטת להוציא ספר?!

עפר לנדוי - מרתון מדברי אילתבשונה מריצת מרתון או אולטרה שבה מתקדמים צעד ועוד צעד (אין שום אפשרות אחרת), קמפיין מימון המונים ושיווק בכלל אפשר לקדם גם בחבילות גדולות. ההחלטה המשמעותית שאני עושה היא לשווק מוצרים גדולים כדי לקדם את הפרוייקט – אני מצליח לגייס לקוחה אחת לתוכנית הכשרה ומוכר כמה אירועים סגורים שמקפיצים אותי לאזור ה80%. זוכרים את תחנת הריענון בקילומטר ה-30? מכאן פרוייקט מימון ההמונים הופך למשהו הרבה יותר מהנה ורגוע.

אני מנגב את הזיעה מהמצח – זה השליש האחרון של הקמפיין. הסיפור סביב החיבור שבין ריצה ושיווק עובד טוב. הוא מתחבר למיתוג הטבעי שנוצר לי בקרב חברים ומכרים ("תגיד, אתה כל הזמן רץ?)  ויש חיבור נכון של הערכים. אני מרגיש צורך לייצר תוכן חדש לשבוע הקרוב, וביחד עם אביעד רבינוביץ, "המצפן" של הפרויקט, אני יוצר את  מכונת השיווק Challenge – אירוע של 24 שעות הכולל 4 ריצות של 10 קילומטר כל אחת ב-4 אזורים בארץ. על כל  אחוז של תמיכה אני ארוץ קילומטר.  נחמד, נכון? בעולם השיווק, מהלך כזה נקרא "או צל"ש או טר"ש". לשמחתי, כשאני כותב שורות אלה  המהלך מסתמן כהצלחה – שני מקצים נסגרו והצפי הוא שביום שישי הקרוב, במהלך האירוע יווצר הבאזז המבוקש.

כששואלים אותי אם יש קשר בין ספורט והצלחה בעסקים, אני תמיד עונה שרוב בעלי העסקים והמנהלים הבכירים עושים ספורט. מספיק שתיכנסו יום אחרי מרתון לפייסבוק, ותראו את מקבצי התמונות האינסופיים, כדי להבין את הקשר בין הצלחה מקצועית לבין עיסוק בספורט. אנחנו נוטים לחבר את זה למקום של הישגיות ואמביציה, אבל אני חושב שהחיבור החזק יותר הוא במקום של הרצף, ההתמדה, היכולת לייצר סוג של "מכונה" שמניעה אותך בתוך שיגרת האימונים, השיאים והמשברים בדרך וברגע האמת. ההצלחות בספורט, כמו גם בשיווק – הן יום יומיות.

לאתגר שלי נשארו עוד יומיים וקצת יותר מעשרים קילומטר. התמיכה שלכם תאפשר לי להגיע לכמה שיותר בעלי עסקים – ללמד, לחזק ולהשפיע על הדרך שבה הם מנהלים את העסק שלהם, כדי לעזור להם להצליח .

מוזמנים להיכנס לקישור  – מבטיח לרוץ בשבילכם…

https://www.headstart.co.il/projectcomments.aspx?id=23175

 

 

עפר לנדוי