מי צריך ספירולינה?

מי צריך ספירולינה?

כתוסף תזונה טבעי ועשיר, צריכת ספירולינה מומלצת למעשה לכולם – אבל ישנן כמה קבוצות באוכלוסייה המוצאות בה ערך מוסף מיוחד. 

ספירולינה תזונה לספורטאים_h2האצה הכחולה-ירוקה היא תוסף תזונה מעולה וחשוב כמעט לכל קבוצות האוכלוסייה בעולם המודרני – כך עולה מעיון בהיסטוריה של הספירולינה וברשימת היתרונות של ספירולינה.

כמי שתורמת לתהליכים חשובים בגוף האדם ולשמירה על הבריאות, צריכת ספירולינה מומלצת למעשה לכולם, אבל כדאי להתעכב על כמה קבוצות באוכלוסייה המוצאות ביתרונות של ספירולינה ערך מוסף וחשיבות יתרה.

ספירולינה לצמחונים ולטבעונים

המרכיבים התזונתיים של ספירולינה, הכוללים בין השאר חלבון מלא, ויטמינים (כמו A, B ו-C) ומינרלים (כמו ברזל, מגנזיום, אבץ ועוד), הופכים אותה לתוסף מזון מצוין לצמחונים ולטבעונים. זאת מאחר שצמחונים וטבעונים מתבססים על מזונות ממקורות צמחיים שאינם כוללים, ברוב המקרים, כמויות משמעותיות של ויטמינים ומינרלים חשובים וחיוניים לשמירה על הבריאות ולתפקוד תקין של מערכות הגוף השונות.

ספירולינה לספורטאים

למקפידים על כושר גופני כחלק מאורח חיים בריא או כתחביב, או לעוסקים בתחומי ספורט שונים כמקצוע – ספירולינה היא תוסף מזון לספורטאים. צריכת ספירולינה יום יום תורמת, בין היתר, לניקוי רעלים, בניית שרירים, התחדשות חלבונים, מניעת רדיקלים חופשיים, חילוף חומרים וכן תורמת להגברת תחושת אנרגיה וחיוניות. מרכיביה הייחודיים של ספירולינה מסייעים גם במקרים של פציעות ספורט, כאשר נדרש, למשל, תהליך של שיקום שרירים או שיקום פציעות ספורט אחרות.

ספירולינה לנשים הרות ולנשים מניקות

ספירולינה היא מזון-על טבעי ולא מעובד, ולכן נחשבת כתוסף מזון מצוין לנשים בהיריון. לפי בדיקות שבוצעו עם השנים, ספירולינה מסייעת להתמודדות עם השינויים ההורמונאליים הרבים המתחוללים בגוף האישה בתקופה זו. בין השאר, ספירולינה מסייעת לייצור של כדוריות דם אדומות וכך תורמת למניעת אנמיה (אנמיית היריון) הנגרמת מחוסר בברזל ומהמוגלובין נמוך (מאחר שהיא מכילה כמות ברזל גדולהוחומצה פולית).

כמו כן נמצא, כי ספירולינה מסייעת לאם לעתיד להתמודד עם תופעות ידועות ונפוצות במהלך תקופת ההיריון, כמו צרבות, בחילות, תחושת עייפות ושינויים לא רצויים בעור. זאת, מאחר שהיא תורמת, בין השאר, לחילוף חומרים, ניקוי רעלים, הגברת תחושת האנרגיה ונטרול רדיקלים חופשיים.

השורה התחתונה: צריכה של ספירולינה, לפי הכמויות המומלצות לנשים הרות, מעשירה את האם ואת העובר בתקופת חודשי ההיריון. לאחר הלידה, ההרכב הייחודי של ספירולינה מעשיר את חלב האם שממנו ניזון הרך הנולד.

ספירולינה למעשנים

הפיגמנט הכחול הייחודי של ספירולינה, הנקרא פיקוציאנין (Phycocyanin), הוא נוגד חמצון אנטי-אלרגני ואנטי-סרטני רב עוצמה. מחקרים על ספירולינה שנערכו במהלך השנים העלו, כי ספירולינה מסייעת במניעת התפתחות של תאים סרטניים. כך, למשל, העלה אחד המחקרים שיפור ניכר במצבם של מעשנים שבחלל הפה שלהם התגלו נגעים סרטניים.

ספירולינה לסובלים ממחלות שונות

היתרונות של ספירולינה הם רבים ומגוונים, והיא מסייעת לתפקוד תקין של מערכות הגוף, למניעת מחלות ואף משתתפת בתהליכים להאצת תהליך החלמה. צריכת ספירולינה טובה, בין השאר, למניעת סרטן, לשמירה על רמת הכולסטרול, לשמירה על לחץ דם ולשמירה על העור והשיער. ספירולינה מסייעת לבעיות קשב וריכוז, תורמת להתמודדות עם אלרגיות ועוד. בשורה התחתונה, ספירולינה מסייעת ותורמת לסובלים ממחלות שונות, ביניהן אנמיה וסוכרת.

ספירולינה לצרכני מזון חסר או מזון לקוי

תפריטים שאינם מכילים כמויות נדרשות של ויטמינים, מינרלים וחומצות שומן עלולים לפגוע בתפקוד מערכות הגוף ואף לגרום לתסמינים שונים (למשל, עייפות, חולשה, פגיעה בשיווי המשקל, נשירת שיער, כאבי ראש ושינויים תכופים במצבי רוח) ואף למחלות שונות (למשל, סוכרת ואנמיה). צריכת ספירולינה יום יום מפצה על החוסרים ומאפשרת לגוף לקבל ולספוג כנדרש את מלוא העושר הטבעי של עשרות רכיבי תזונה החיוניים לאיזון הבריאותי ולתפקוד הגוף.

רוצים לקרוא עוד כתבות על: ספירולינה

 

עינת סולטן
עינת סולטן

עינת סולטן

מאמנת כושר

ומדריכה לאורח חיים בריא

לכל הכתבות של: עינת סולטן

לדף הפייסבוק: עינת סולטן

השארת תגובה