מי בכלל צריך תוסף מגנזיום?

מאת: איש המגנזיום

מי בכלל צריך תוסף מגנזיום?

מגנזיום מופיע ראשון ברשימת התוספים המדווחים ע"י ספורטאים בבדיקות DOPING.
מגנזיום מותר לשימוש בכל מקצועות הספורט

בארבע השנים האחרונות פגשתי במהלך מרוצים ותערוכות אלפי ספורטאים. אלו מקצת הדוגמאות להסברים שנותנים לעצמם אלו שאינם משקיעים בגופם:
"אני יודע שתוסף מגנזיום חשוב אבל משתמש רק בתקופות של עומס אימונים".
"אני לא ספורטאי, בסה"כ רוכב/רץ/שוחה/הולך/מתאמן פעמיים שלוש בשבוע"
"רק התחלתי להתאמן, אני לא כמו הרציניים האלה"
"אני לא אוהב לבלוע כל מיני דברים"
"אני אוכל טוב"
"אני מרגיש מצוין, כאבים והתכווצויות שרירים יש לי לעיתים רחוקות או רק אחרי מרוץ. אז למה בכלל אני צריך מגנזיום?"
"עשיתי בדיקות דם והכל תקין"
"איך אדע שאין לי עודף מגנזיום בגוף?"
"אני לוקח מולטי ויטמין"

המאמץ שמשקיע ספורטאי מתחיל ב – 10 קמ' דומה למאמץ שמשקיעים המנוסים בריצת מרתון.
לכן, אני מציע כיוון חשיבה שונה, והתייחסות אחרת לגופכם.
רבות נחקר ופורסם על חשיבות המגנזיום למערכות השונות בגופינו (לב, מוח, חילוף חומרים, ועוד כ-  300 תהליכים אנזימטיים בגוף).
גופינו משתמש במגנזיום בתהליך המרת האנרגיה – מחסור במגנזיום יביא לירידה ביכולת המרת האנרגיה, יפגע בתוצאות ויגרום לתופעות לוואי.

להלן סיכום המחקרים הרלוונטי לספורט:

  • מרבית המחקרים מצאו כי לכ – 80% מהאוכלוסיה רמת מגנזיום תוך תאי נמוכה או חסר (פעילות גופנית דורשת יותר מגנזיום).
  • מגנזיום הוא מינראל תוך תאי ולכן בדיקת דם אינה מעידה על רמה תקינה בתוך התאים והעצמות. (בדיקת רקמות היא היחידה המשקפת את רמת המגנזיום בגוף, לצערנו בדיקות כאלה אינן זמינות בישראל).
  • ספורטאי העוסק בפעילות גופנית מכיר את התחושות של: טונוס שרירים גבוה, התאוששות איטית, כאבי השרירים ולעיתים התכווצויות.
  • הסיבה העיקרית לכך הינה מחסור במגנזיום
  • מאידך, העובדה שאינך חש בכאבים או התכווצויות אינה מעידה על רמות מגנזיום תקינות.
  • המתאמן באופן קבוע יחוש בתופעות אלו רק במהלך מרוץ/תחרות/אימון המתבצע בעצימות גבוהה מהרגיל.
  • כל עוד רמת הפעילות נמוכה מאוד (למתחיל) או "רגילה" (למיומן) המחסור במגנזיום תוך תאי אינו בא בד"כ לידי ביטוי.

בנעלי ריצה, ביגוד מנדף ושעון דופק השקעת – ומה עם טיפול מונע? באמת כדאי לנסות?

  • עד שלא תנסו לא תדעו איך יכול גופכם לתפקד כשרמת המגנזיום אופטימאלית
  • בדיקת יעילות תוסף מגנזיום היא פשוט התנסות.
  • נטילת מגנזיום דרך הפה בטוחה ואין חשש למינון יתר, או "עודף מגנזיום" – העודפים נפלטים דרך מע' העיכול.
  • מולטי ויטמין מכיל כמויות מזעריות של מגנזיום אם בכלל! (קראו את התווית)
  • תופעות היום שאחרי דומות אחרי אימון לספורטאים מתחילים כמו אחרי אימון עצים לספורטאים מנוסים.
  • ניצול אנרגיה אופטימאלי חשוב בכל רמת פעילות (חובבנית או מקצוענית)
  • בתוסף איכותי הנספג לתאים ברמות גבוהות חשים בשינוי מידי.

תוסף מגנזיום מיועד להשלים את צרכיי הגוף כדי להביאו לתפקוד אופטימאלי.
(חוסר מגנזיום בגוף – משול לרכיבת אופניים עם חוסר לחץ בצמיגים)

איזה מגנזיום?
בבדיקות קליניות שנערכו במכון הלב בבי"ח שיבא ופורסמו במגזין הבינ"ל Magnesium Research נמצא כי מגנוקס ספורט יעיל פי 3 ממגנזיום ציטראט.
לא כל מגנזיום הוא מגנוקס ספורט

 

תודה,
איש המגנזיום
www.facebook.com/magnoxsport
www.magnoxsport.com

magnox

 

 

 

 

 

 

 

 

השארת תגובה