מזונות במטבח שאפשר לוותר עליהם

בעידן שאנו חיים ומחנכים למשמעת של פעילות גופנית,

המון מפספסים את עניין התזונה.

 

"עינת, אני מתאמנת ושומרת אבל עדיין לא יורדת במשקל ….למה?"

את המשפט הזה אני שומעת כמה פעמים ביום וכל פעם ממין אחר.

זה לא משנה גבר או אישה.

ואני תמיד נותנת את אותה התשובה:

80 אחוז תזונה 20 אחוז כושר.

זה לא מספיק להתאמן, זה לא מספיק לאכול בריא,

ישנם דברים רבים במטבח שנראים בסדר אבל הם לא.

 

 לכן אם אתם רוצים לרדת במשקל – וותרו על המאכלים הבאים:

 

  1. רטבים לסלט

ככלל, עדיף להימנע מכל הרטבים לסלט.

החליפו את הרטבים בשמן זית. כף אחת של שמן זית הוא מקור מעולה של חומצות שומן בלתי רוויות.

 

  1. שימורי מזון

רבים מהמאכלים משימורי המזון מכילים נתרן שעל פניו הם נראים בסדר הם אך הם עלולים לגרום להצטברות נוזל  וכך צוברים משקל ולא מאבדים את זה. חשוב גם לזכור כי הציפוי על רוב פחיות מכילים ביספינול- אשר הוא אסטרוגן סינתטי, שנקשר לסיכון מוגבר של השמנת יתר.

החליפו את אותו מוצר לטרי או קפוא.

 

  1. מיץ

מיץ פרות –מכיל כמות סוכר גדולה.

החליפו לפרי טרי שלם. כאשר אוכלים פירות במצב הטבעי, מקבלים סיבים אשר יאיטו את ספיגת הסוכר ויסייעו בשמירה על הרגשה מלאה.

 

  1. בשר מעובד

גם אם בוחרים בשרים רזים כמו הודו, הם עדיין מאוד מעובדים.

העדיפו תמיד דג או בשר שאינו מעובד.

 

  1. מרגרינה

השמנים  במרגרינה עשירים בשומן טרנס אשר יכולים להשפיע לרעה על מצב הבריאות הכללי שלכם ובכלל להאט בירידה במשקל.

 

  1. חמאת בוטנים

אנשים רבים מתייחסים לחמאת בוטנים, במיוחד אם היא אורגנית, כמאכל פלא. אמנם חמאת בוטנים מכילה שומנים טובים וחלבונים, אבל היא גם מכילה כמות גדולה של קלוריות, העולה בהרבה על כמות החלבונים.

 

  1. פירות יבשים

בשל התייבשות הנוזלים של הפרי, יש בהם הרבה יותר סוכר ביחס לכמות ולכן אנחנו נוטים לאכול כמות גדולה יותר שלהם מאשר פירות רגילים. אז אם כבר אתם רוצים להיות בריאים, תאכלו פירות טריים ובמידה.

 

עינת-סולטן-1-מטבח
עינת סולטן

עינת סולטן

מאמנת כושר

ומדריכה לאורח חיים בריא

לכל הכתבות של: עינת סולטן

לדף הפייסבוק: עינת סולטן


																
				

תגובה אחת

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגב

    4.5

השארת תגובה