יום שישי , 19 ספטמבר 2014
חדשות ועדכונים

מתכון השבוע – עוגת בננה תפוז ומלא תוספות

עוגת בננה תפוז

עוגה בחושה בניחוח כפרי.  מלאה בטעמים ותוספות מפתיעות. עונג מתוק ללא סוכר, מלאה בויטמינים ומינרלים, מתאימה בעונות החגים לראש השנה או לפתיחת הצום ביום כיפור מרכיבים: יבשים • 11/2 כוסות קמח מלא תופח (לרגישים לגלוטן ניתן להמיר בקמח קינואה/קמח אורז) • 2\1 כוס קמח שקדים (שקדים טחונים) • 2 חבילת אבקת אפייה • 1 כפית שטוחה סודה לשתייה • 1 גרידת ... קרא עוד »

כאבי שריר על רקע מאמץ פיזי / גלית קינדלר

כל מתאמן ורץ מכיר מקרוב את הכאבים המתלווים לשגרת האימונים הרגילה ובעיקר בתקופות אינטנסיביות יותר כמו אימונים לקראת תחרות נהוג לסווג את כאבי השרירים הקשורים למאמץ גופני לשתי קטגוריות: כאבים חדים וכאבים מושהים. הכאב החד מופיע בזמן המאמץ וקשור כנראה לליקויים באספקת הדם אל השרירים המתכווצים. כאבים חדים מתוארים ככאבים איסכמיים. לעומתם הכאבים המושהים מופיעים כיממה עד שתיים אחרי סיום המאמץ ... קרא עוד »

מרתון מדברי בינלאומי באילת – המרתון הרביעי בו אשתתף / אילת מור

מרתון מדברי בינלאומי באילת

אני בוחרת במרתון המדברי כמרתון הרביעי בו אשתתף לאחר שצלחתי פעמיים את מרתון תל אביב ופעם אחת את מרתון פריז מבחינתי ריצת מרתון זה סטייט אוף מיינד, ההיערכות מתחילה כל יום ולמעשה לא מסתיימת, זה אורח חיים גם בימים שאני לא רצה בכלל. אבל תמיד חושבת אם מה שאני עושה באותו יום יתרום למרתון הבא: אימונים משלימים כמו פילאטיס מכשירים, ... קרא עוד »

בדרך של הילה

Untitled-2

פרק א' – בחזרה למסלול החיים והריצה מתחילה מהתחלה. ואיך בכלל עושים את זה שוב? הנפש רוצה, רצה. הגוף מסרב. עייף. מיואש. כואב. ציפור הנפש מנסה להתרומם בחזרה. פורשת כנפיים, נמתחת, ונופלת שוב. מתקשה עדין להאמין שיכולה. מקשיבה לרוחות, לדעות, להמלצות, להחלטות. מקשיבה ונסגרת. נאלמת. נעלמת. בקרוב מציינת שנתיים מחוץ למסלול הריצה. תקופה בה נהניתי מחומה של "הילה של לביאה". ... קרא עוד »

ריצה עם תכלית – על החיבור בין אירועי ספורט למסעות התרמה לקהילה / דורון פרילוק

Untitled-1

אני מקדים ומדגיש שזה לא עוד פוסט רגיל. זה פוסט שנכתב במטרה להניע את הקוראים שלו לפעולה בכל שנה מתקיימות בישראל מאות תחרויות ריצה, רכיבת אופניים, שחייה, טריאתלון ואחרות. התעשייה הזו, הכוללת את חברות ההפקה, חברות הביגוד וההנעלה וכדומה, מגלגלת מאות מיליוני שקלים אשר יוצאים מכיסם של הספורטאים המבקשים להתחרות. את ה"שכר" הניתן לספורטאים על השקעתם אתם מכירים מצוין: האדרנלין ... קרא עוד »

יכולת עמידות – הטיפ השבועי של מיכל יערון

unnamed

המקצועות שהכי אהבתי בבית הספר היו כימייה ופיזיקה. לא כי הייתי טובה בהם, פשוט כי נהניתי מהניסויים בין החומרים השונים. הייתי מנסה לנחש איך יגיבו שני החומרים במפגש (נגיד שמן ומים) ומתלהבת כמו ילדה כשהיה קורה בדיוק ההפך או כשהם היו מפתיעים בתגובות לאנרגיות שונות (חום, קור, לחץ…). לא רציתי לדבר אתכם על בית ספר. אלא על מפגש חומרים. במקרה שלנו, ... קרא עוד »

ספורטאית החודש במרתון ישראל – ג'סיקה ספקטור

Untitled-5

כמידי חודש, שוחחנו עם ספורטאית ישראלית מעוררת השראה. והפעם, ג'סיקה ספקטור, בת 42, אימא לשתי בנות מקסימות, נולדה בארגנטינה בעיר בואנוס איירס איך התחלת להתעניין בספורט? תמיד הייתי ילדה ספורטיבית, בהפסקות בבית ספר הייתי משחקת עם הבנים כדורגל, הייתי בחוג התעמלות קרקע כמה שנים. כאישה בוגרת אחרי הלידות כאשר הבנות גדלו התחלתי להתעסק בספורט תחרותי, לפני הדואטלון הריצות וטריאתלון, שיחקתי בהפועל פתח ... קרא עוד »

פרויקט "קלה למטרה" – לנשים בלבד!

פרויקט "קלה למטרה" הוא פרויקט בוטיק שהוקם על ידי טל בר טור ונועה זיידל-שטיין  נועה זיידל שטיין, רוכבת עלית ומאמנת ריצה ופילאטיס, וטל בר טור, מרתוניסטית ומאמנת ריצה. בעלות קבוצת הריצה "המועדון". שתינו אימהות, בעלות רקע אקדמי ועוסקות בספורט כדרך חיים וגם כמקצוע. הפרויקט יוצא דופן בנוף של קבוצות הריצה הרגילות. קבוצת אימונים של קלה למטרה היא קבוצה קטנה המורכבת מנשים בלבד. ... קרא עוד »

מדלגת למרחקים ארוכים – טייפר, התרגשות וקצת מאחורי הקלעים

זהו. זה עוד פחות משבוע. קשה להסביר את התחושה שמרגישים. נראה לי שזה סוג של תערובת של התרגשות-פחד-שמחה-רצון שיגמר כבר- רצון שלא יגמר לעולם. כל פעם המינונים משתנים והעוצמות של כל אחת מהתחושות משתנה יום חמישי, 28.8.2014 זו פעם ראשונה שאני משתתפת בתחרות בחו״ל שאני לא מכירה את המקום (עד לפני שנרשמתי בכלל לא ידעתי שקיימת עיר שנקראת ״שמוני״), לא מכירה את תנאי ... קרא עוד »

מתכון השבוע – קציצות שווארמה וחומוס

שווארמה וחומוס

קציצות שווארמה הודו, אפויות ברוטב עגבניות טריות וגרגרי חומוס ללא תוספת שמן מרכיבים לקציצות: • 1 ק"ג בשר הודו טחון • 2 בצלים טריים וקצוצים קצוץ דק דק • 2 גזרים טריים ומגורדים דק מרכיבים לרוטב: • 8 עגבניות טריות בשלות ורכות, חתוכות לרבעים • 5 בצלים טריים וחתוכים בינוני • 2 כפות רוטב סויה כהה \ איכותי • 1 ... קרא עוד »

מרתון מדברי איילת
למעלה